lördag 22 maj 2010

I'm walking with Mempis

Igår fick Sickan träffa sin blivande make, träningskamrat tillika undersåte... I motsats till övriga kontraktsäktenskap är det här damen som drar i beslutstrådarna och har befälet. I allafall till en början... Memphis är nio veckor och kommer från samma kennel som Sickan. Han är bedårande söt med mandelformade lite sneda ögon, luddig päls och en mage som är klotrund! Han tyckte att mitt och Sickans besök till en början var hemskt besvärligt. En stor människa, som i stundens härförelse helt tappade alla puppy-manners, och en "stor" hund. Han höll sig på replängds avstånd en lång stund. Efter den långa stunden släppte han loss och inbjöd till lek och vad gör då inte Sickan Raketbränsle? Springer som ett torrt skinn och tacklas! Stackars Memphis, han låg som en liten påse mitt i trädgården och vågade knappt röra sig. Men sen... En klar och tydlig stämma som sade "NU vill jag FAKTISKT leka!" signal och de två började leka på valpars vis - massor av ljud, massor av tänder och viftande tassar. Ragg år höger och vänster och en helt fenomenal underhållning för åskådarna! Sickan lårde sig att Memphis må se klen och liten ut, men han är banne mig hennes överman ändå. Bra försök Sickan - men bättre lycka med en sex vekors valp skulle jag tro. Dagens höjdpunkt var Sickans bad!! Lite tvekan och sen ett högt (alldeles onödigt högt) hopp rakt ner i plurret. En dummie lades ut i vattnet och den lilla lilla tösen paddlar rakt ut, greppar dummin perfekt i munnen, rusar upp på land och skakar på sig med dummin kvar i munnen. Jag får ståpäls av det hela. Om nu någon läser detta och INTE sysslar med jaktapportering - det ÄR stort! Det är det... Sickan har också passat på att vara riktigt dålig i magen två dagar. Så pass att jag sparade ner Albanos nummer i mobilen. Men lite DHS och Intestinalfoder gjorde susen så vattenkaskaden har nu antagit fast form. Liston, stackarn, lever just nu ett händelslöst liv. Vi har inte tränat ALLS på sisitone och värmen gör honom däven. Han ägnar sig åt att tandfäktas med Sickan, käka mums i skogen och vara allmänt olydig men full av humor och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar